Ο Δεκάλογος του Καλοκαιριού

Βρισκόμαστε στα μέσα Μαΐου, ακριβώς δυο μήνες πριν από την στιγμή που οι περισσότεροι εξ ημών θα αφήσουμε το κλείνον άστυ για να ξεχυθούμε στα νησιά ή τους δημοφιλείς προορισμούς της ηπειρωτικής χώρας για τις καλοκαιρινές μας διακοπές. Παραδοσιακά, η περίοδος μετά το Πάσχα μέχρι την έναρξη των θερινών διακοπών αποτελεί σημείο αναφοράς ως προς την απώλεια των περιττών κιλών και τη διατήρηση (ή/και επίτευξη) ενός καλλίγραμμου σώματος.

Μπροστά σε αυτή την προσδοκία και την ακαταμάχητη επιθυμία για την καλύτερη δυνατή παρουσία στην πλαζ, δεν είναι λίγοι αυτοί που εγγυώνται (;) απώλεια μετά βεβαιότητας μέχρι και 10 κιλών το μήνα, άλλοι που υπόσχονται “σώμα-σανίδα” χωρίς (!) δίαιτα και άλλοι που υποστηρίζουν δίαιτες αμφιβόλλου προέλευσης και χαμηλής θρεπτικής αξίας. Εκτός των άλλων, υπάρχουν αρκετοί που…προνόησαν και διατήρησαν τα κιλά τους καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς είτε άλλοι που άρχισαν δίαιτα μετά τα Χριστούγεννα. Η συντριπτική πλειοψηφία των υπέρβαρων Ελλήνων πάντως αρχίζει διατροφές απίσχνανσης κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή!

Δεν χρειάζεται πανικός, σαφέστατα, ούτε όμως και συμβιβασμός με την τωρινή κατάσταση των κιλών στο σώμα σας. Λύση υπάρχει και είναι…δίπλα σας. Ένα είναι βέβαιο: Αν ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες, τότε, ναι, είναι πολύ πιθανό να πετύχετε την απώλεια που θέλετε στο διάστημα μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Ωστόσο, αν δεν το πετύχετε 100% θα έχετε χάσει αρκετά κιλά, τόσα που θα σας δώσουν τη δυνατότητα να απολαύσετε την καλύτερη εποχή του χρόνου. Κρίνεται εποικοδομητικό να αναφέρω ότι ο αυτοσκοπός δεν είναι η απώλεια αλλά η αλλαγή συμπεριφοράς που έχουμε με το φαγητό και την άσκηση προκειμένου να διατήρησετε αυτή την απώλεια όχι μόνο μέχρι το φθινόπωρο αλλά-τουλάχιστον-και για το υπόλοιπο της χρονιάς.

Τι πρέπει να κάνετε

1). Να έρθετε στην Taste and Diet!: Η εταιρία μας, που φέτος συμπληρώνει τα 20 της χρόνια διαρκούς παρουσίας στο χώρο της σωστής διατροφής και του αδυνατίσματος, μέσα από μια σειρά γευστικών μενού δίνει τη δυνατότητα απώλειας μέχρι δέκα κιλών σε δυο μήνες. Η “δυνατότητα” αυτή πηγάζει από το γεγονός ότι τα μενού είναι θερμιδομετρημένα και βασίζονται στα πρότυπα της Μεσογειακής Διατροφής. Η απώλεια δεν εξαρτάται μόνο από το φαγητό μας αλλά και από παράγοντες άλλους όπως η κληρονομικότητα, η φαρμακευτική αγωγή, η φυσική δραστηριότητα, περιβαντολλογικοί κ.ά. Σαφώς με την Taste and Diet θα σας δωθεί η δυνατότητα για τη μέγιστη δυνατή απώλεια στο διάστημα που επιθυμείτε, σε συνεργασία πάντα με το επιστημονικό προσωπικό της εταιρίας.

2). Ασκηθείτε! Ο συνδυασμός άσκησης και δίαιτας προσφέρει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε αυτόν που θέλει να αδυνατίσει “ποιοτικά” (να χάσει δηλαδή κιλά υπό τη μορφή λίπους και όχι μυϊκής μάζας).

3). Συνειδητοποιήστε την κατάστασή σας: Άτομα που κάνουν επί χρόνια δίαιτες, ευρισκόμενα σε μια διαρκή κατάσταση πρόσληψης-απώλειας κιλών (σύνδρομο γιο-γιο) είναι εκ των προτέρων “καταδικασμένα” σε μια πιο αργή απώλεια βάρους. Το αυτό ισχύει και για περιπτώσεις ατόμων με χαμηλό μεταβολισμό, γυναικών που προέρχονται από κύηση, με μη ρυθμισμένη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, χρήση ορμονών κτλ. Αντίθετα, άτομα που πήραν βάρος σε ένα βραχύ διάστημα ή με καλό μεταβολισμό συνήθως έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να χάσουν το βάρος τους σε σύντομο χρόνο.

4). Χαρείτε την προσπάθειά σας! Η απώλεια βάρους όταν ακολουθείτε από δίαιτες τύπου “μαστίγιο και καρότο” προφανώς δεν είναι μια…ευχάριστη διαδικασία! Όταν όμως μιλάμε για διατροφές που βασίζονται στα πρότυπα της Μεσογειακής Διατροφής και εξοπλίζουν τον οργανισμό σε καθημερινή βάση με αντιοξειδωτικά όπως οι βιταμίνες A, C, E, το σελήνιο και το λυκοπένιο παρέχοντας το απαραίτητο ενεργειακό ισοζύγιο, τότε όχι απλά “αποδυναμώνουν” αυτόν που κάνει το εν λόγω πρόγραμμα αλλά τον γεμίζουν με ενέργεια και ευεξία! Αποτέλεσμα αυτών είναι η εμπειρία μιας τέτοιας διατροφής να αποτελέσει σημείο αναφοράς για επόμενες προσπάθειες γνωρίζοντας τελικά ότι ό,τι καταναλώνουμε είναι αυτό που μας ορίζει την καθημερινότητα.

5). Ακολουθήστε ακριβώς τις οδηγίες: Συνεργαστείτε με το Διαιτολόγο σας. Μην παίρνετε πρωτοβουλίες από μόνοι σας ως προς την τήρηση του διαιτολογίου όπως για παράδειγμα να τρώτε περισσότερα φρούτα ή να καταναλώνετε μαζί τα γεύματα. Τα καλύτερα αποτελέσματα έρχονται όταν ακολουθείτε απόλυτα ένα πρόγραμμα, όπως ακριβώς συμβαίνει με μια αγωγή που λαμβάνετε από έναν γιατρό.

Τι δεν πρέπει να κάνετε

1). Καθημερινή ζύγιση: Η ζύγιση κατά τη διάρκεια της δίαιτας πρέπει να γίνεται μια φορά την εβδομάδα ή το δεκαήμερο κι αυτό διότι μόνο σε αυτό το διάστημα μπορεί να δει κάποιος την πραγματική του απώλεια. Άτομα που ζυγίζονται σε καθημερινή βάση (ή ακόμα χειρότερα πολλές φορές την ίδια μέρα!) το μόνο που πετυχαίνουν είναι να…σπάσουν τα νεύρα τους. Οι διαφορές στο βάρος από τη μια μέρα στην άλλη έχει να κάνει με παράγοντες όπως η κατακράτηση των υγρών και ο βαθμός πέψης γευμάτων προηγούμενων ημερών και προφανώς δεν αποτελεί σημείο αναφοράς για την πραγματική σας κατάσταση.

2). Υπερβολικοί στόχοι: Βάλτε σε συνεργασία με το Διαιτολόγο σας ρεαλιστικούς στόχους και όχι ουτοπικούς.

3). Διακοπή της προσπάθειας: Κάνετε μια εβδομάδα δίαιτα και δεν καταφέρατε να χάσετε με την πρώτη και τα παρατάτε; Ε και τι έγινε; Έτσι ποτέ δεν θα καταφέρετε να αδυνατίσετε! Μην απογοητεύεστε με το πρώτο “κακό” αποτέλεσμα και εντείνετε την προσπάθειά σας. Όλοι μπορούν να χάσουν βάρος.

4). Παράλειψη γευμάτων: Η αρχή: “τρώω μια φορά το πολύ δυο τη μέρα για να γλιτώσω θερμίδες” δεν προσφέρει απώλεια βάρους και σαφώς δημιουργεί πρόβλημα θρέψης αλλά και μεταβολισμού.

5). Κατανάλωση “ψητών με σαλάτα”: Αποτελεί το…σύνηθες τροπάριο των ατόμων που θέλουν να αδυνατίσουν ότι για να τα καταφέρουν πρέπει να τρώνε κατά αυτό τον τρόπο! Αφενός πολύς κόσμος στο άκουσμα του “ψητού” τρώει από μεγάλες μέχρι πελώριες ποσότητες κρεατικών και ψαριών καταναλώνοντας πολλές (μα πάρα πολλές) θερμίδες, αφετέρου δεν αποτελεί επ ουδενί δείγμα υγιεινής διατροφής το παραπάνω. Υπάρχουν προφανώς κι άλλα φαγητά, (πχ όσπρια, λαδερά, αμυλώδη) που σε ένα σωστό διατροφολόγιο οδηγούν σε μια καλή απώλεια.

Λεοντίου Κωνσταντίνος
Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα