Καλοκαίρι, διατροφή, δίαιτα και επιλογή παγωτού

Μόλις η θερμοκρασία αρχίσει να ανεβαίνει, το παγωτό γίνεται το αγαπημένο επιδόρπιο μικρών και μεγάλων. Η σύσταση και οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του παγωτού εξαρτώνται από την ποιότητα και τον τύπο του.

Γενικά, οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται είναι: γάλα, αυγά, κακάο, βούτυρο, κρέμα γάλακτος, γλυκαντικές ουσίες, χυμοί φρούτων, σταθεροποιητές, γαλακτοματοποιητές, χρώματα και αρώματα. Επιπλέον, ανάλογα με τον τύπο του παγωτού χρησιμοποιούνται διάφορα πρόσθετα, όπως κομμάτια σοκολάτας, σιρόπι σοκολάτας, απομίμηση σοκολάτας, ξηροί καρποί, σιρόπια φρούτων, καραμέλα, κομμάτια φρούτων κ.ά.

Γενικά το παγωτό θεωρείται εύπεπτη τροφή. Παρ’ όλα αυτά, τα παγωτά διαφέρουν σημαντικά όσον αφορά το θερμιδικό τους περιεχόμενο.

Πιο αναλυτικά:

1.το παγωτό ξυλάκι έχει τις λιγότερες θερμίδες, όταν δεν έχει επικάλυψη σοκολάτας, σε σύγκριση με τα «κυπελλάκια»
2.τα «κυπελλάκια» υπερτερούν από τα ξυλάκια και σε λίπος, και σε χοληστερίνη, ιδιαίτερα τα παρφέ.
3.Αντίθετα, τα παγωτά γρανίτα ή σορμπέ περιέχουν ελάχιστα ή καθόλου λιπαρά και αποδίδουν τις χαμηλότερες θερμίδες.
4.Στα χύμα παγωτά, οι διάφορες γεύσεις φρούτων ή το παγωμένο γιαούρτι περιέχουν λιγότερες θερμίδες σε σχέση με το παρφέ ή άλλες γεύσεις.

Τα τελευταία χρόνια, έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα «διαιτητικά» παγωτά τύπου 0%, τα οποία περιέχουν υποκατάστατα ζάχαρης, συνήθως ασπαρτάμη (ακεσουλφαμικό Κ, μαλτοδεξτρόζη ή σορβιτόλη) και μηδέν λίπος. Αντίθετα, τα παγωτά με σοκολάτα έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος.

Πηγή: ert.gr

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα