Νηστεία και διατροφή

Η Νηστεία εδώ και χιλιάδες χρόνια είναι συνδεδεμένη με την θρησκεία μας και έχει ως στόχο την αποχή από ορισμένα είδη τροφίμων με βαθύτερο σκοπό την εγκράτεια από πειρασμούς όχι βέβαια μόνο διατροφικούς.

Έχει καθιερωθεί συγκεκριμένες μέρες του χρόνου να νηστεύουμε, όχι μόνο για θρησκευτικούς λόγους άλλα και σαν μορφή αποτοξίνωσης από τα προϊόντα ζωικής προέλευσης. Η σαρακοστή που διανύουμε είναι το μεγαλύτερο χρονικά διάστημα νηστείας.

Ετυμολογικά η λέξη νηστεύω σημαίνει δεν τρώω, αυτό σημαίνει περιορισμός της ποσότητας και όχι μόνο αλλαγή της ποιότητας όπως συνηθίζεται.

Φυσικά αυτή η αλλαγή στην διατροφή ενέχει κινδύνους!!
Συνήθως ακολουθώντας ένα νηστίσιμο πρόγραμμα διατροφής αποφεύγουμε γαλακτοκομικά, κρέατα, αυγά, ψάρια προϊόντα δηλαδή ζωικής προέλευσης και προσθέτουμε περισσότερες θερμίδες αυξάνοντας την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες. Λόγω αυτού στο τέλος της νηστίσιμης περιόδου καταλήγουμε με περισσότερο βάρος από το αρχικό.

Σωστοί συνδυασμοί, μικρότερες ποσότητες φαγητού ακόμη και νηστίσιμου, μπορεί να σημαίνει μείωση περιττού βάρους και λίπους εάν αυτό επιθυμούμε!

Είναι πολύ σημαντική η γνώση αυτών των συνδυασμών που θα καλύψουν διατροφικά τον οργανισμό μας και θα μας κρατήσουν μακριά από τροφές πλούσιες σε θερμίδες αλλά φτωχές σε θρεπτικά συστατικά.

Νηστίσιμες τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά είναι το ταχίνι, δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια και τα λαχανικά, τα ζυμαρικά και τα θαλασσινά, τα φρούτα και οι ξηροί καρποί.

Ένα νηστίσιμο πρόγραμμα διατροφής που καλύπτει τις ημερήσιες διατροφικές ανάγκες ενός οργανισμού προάγει την υγεία και μπορεί να έχει και ως στόχο την μείωση των περιττών κιλών.

Ακολουθήστε το νηστίσιμο μενού της Taste and Diet, φάτε έξυπνα και αδυνατίστε!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα