Ρωτήστε
μας

Γνωρίζουμε τροφές που βελτιώνουν την λειτουργία του εντέρου, της καρδιάς, του συκωτιού, των νεφρών και των περισσοτέρων οργάνων του σώματός μας. Υπάρχει και ένα «όργανο» το οποίο αποτελεί το σπουδαιότερο τμήμα του κεντρικού νευρικού συστήματος και ουσιαστικά το «κέντρο» που λαμβάνονται και επεξεργάζονται όλες οι σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Ο εγκέφαλος λοιπόν, απαιτεί για την καλή λειτουργία του και την συνεισφορά της διατροφής. Και όσο πιο επιλεκτική είναι η διατροφή μας τόσο καλύτερα σκεπτόμαστε και άρα αποδίδουμε τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε περίοδο εξετάσεων.

Η προσπάθεια ενός μαθητή ή φοιτητή σε εξεταστική περίοδο θα ευοδωθεί και από μια προσεκτική διατροφή ενώ μπορεί να οδηγηθεί σε αποτυχία και από μια πολύ κακή διατροφή. Τι είναι τελικά αυτό που πρέπει να προσέξει ο εξεταζόμενος στην περίοδο των εξετάσεών του ως προς την διατροφή που θα ακολουθήσει? Υπάρχουν λοιπόν τροφές που θα βοηθήσουν και σε συνδυασμό με την άρτια μελέτη και την καλή ψυχολογία θα αποτελέσουν το μαγικό τρίο της επιτυχίας.

Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί για βασικό καύσιμο την γλυκόζη. Υπάρχουν αρκετές τροφές οι οποίες αυξάνουν όντως τις πνευματικές επιδόσεις μας. Τα λιπαρά ψάρια που είναι πλούσια σε λιπαρά οξέα αποτελούν ίσως την καλύτερη επιλογή για αυτό τον σκοπό. Ακατέργαστες τροφές βοηθούν στην σταθεροποίηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, οι πρωτεΐνες βοηθούν τον εγκέφαλο να δραστηριοποιείται γρηγορότερα, η βιταμίνη C ενισχύει την εξυπνάδα και αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β ενισχύουν τα αντανακλαστικά ενώ αρκετά χρήσιμα για την ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου είναι τόσο ο σίδηρος όσο και το ιώδιο.

Συγκεκριμένα η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε ω-3 λιπαρά οξέα βελτιώνει την ψυχική μας διάθεση και την αντίληψη ενώ μειώνει την απώλεια μνήμης σε προχωρημένες ηλικίες. Τέτοιες τροφές είναι οι σαρδέλες, ο κολιός, το σκουμπρί, ο σολομός και η ρέγκα. Πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα είναι και οι ξηροί καρποί. Έρευνες έχουν δείξει την σημαντική παρουσία των ω-3 λιπαρών οξέων στην καταπολέμηση της νόσου Αλτσχάιμερ.

Σύνθετους υδατάνθρακες συναντούμε στα λαχανικά, στα ολικής αλέσεως δημητριακά και στα ακατέργαστα τρόφιμα (ρύζι, μακαρόνια). Είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη C, B, μέταλλα και ρυθμίζουν το νευρικό σύστημα.

Η κατανάλωση αμινοξέων πρέπει να γίνεται με γνώμονα ότι έλλειψη κάποιων προκαλεί έλλειψη στην συγκέντρωση, απάθεια και αδιαφορία. Κυρίως μελετούμε την Τρυπτοφάνη που απαντάται στο λευκό κρέας, το αυγό και τα όσπρια. Προτείνεται η κατανάλωση ζωικών τροφίμων ή συνδυασμός φυτικών μεταξύ των μιας και οι ζωικές τροφές περιέχουν πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας ενώ οι φυτικές όχι. Οι πρωτεΐνες βοηθούν και στην ανάπτυξη των κυττάρων.

Οι βιταμίνες, εκτός των άλλων, βοηθούν στο να μεταφερθούν τα λιπαρά οξέα στον εγκέφαλο και να μετατραπούν τα αμινοξέα σε νευροδιαβιβαστές. Ως προς τα ιχνοστοιχεία, τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι το αυγό, τα κόκκινα κρέατα και τα θαλασσινά ενώ σε ιώδιο τα θαλασσινά, αρκετά φρούτα και λαχανικά και το αλάτι.

Υπάρχουν και τρόφιμα που γίνεται περισσότερο θόρυβος για την βοήθεια που παρέχουν στον εγκέφαλο και είναι ο μαϊντανός (πλούσιος σε κυανοκοβαλαμίνη και βιταμίνη C), το σέλινο, τα αμύγδαλα, τα φουντούκια και οι ηλιόσποροι (πλούσιοι σε αντιοξειδωτικές ουσίες και μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα) που επιδρούν ευεργετικά στην σταθερή λειτουργία του νευρικού συστήματος και στην παραγωγή σεροτονίνης. Αναφέρουμε και άλλες τροφές που βοηθούν τις πνευματικές επιδόσεις, όπως το μύρτιλλο, το σπανάκι, οι φακές και η ντομάτα.

Γενικά, η ποικιλία και ο συνδυασμός τέτοιων τροφών είναι αρκετά πιο αποτελεσματικός από το να τρώμε ποσότητες μόνο από μια τροφή από τις παραπάνω. Επίσης, η κατανάλωση τροφών στην ωμή τους μορφή είναι πιο αποτελεσματική για τον σκοπό που θέλουμε από το να τις μαγειρέψουμε, μιας κι έτσι αλλάζουμε την χημική τους σύσταση. Ρόλο έχει παίξει διαχρονικά ακόμα και η αλλαγή στον τρόπο καλλιέργειας και σίτισης φυτών και ζώων που προορίζονται για το καθημερινό μας διαιτολόγιο. Για παράδειγμα πριν από σχεδόν μισό αιώνα η σύσταση σε λίπος στο κοτόπουλο ήταν γύρω στο 5% ενώ τώρα ξεπερνά το 20%. Επίσης, η περιεκτικότητα σε βιταμίνη C του πορτοκαλιού έχει μειωθεί αισθητά. Τούτο σημαίνει ότι η επιλογή «έξυπνων τροφίμων» είναι ακόμα πιο δύσκολη αλλά και πιο επιτακτική.

Συνεπώς, η κατανάλωση καθημερινά αρκετών φρούτων και λαχανικών (ακόμα και χυμοί αυτών), νερού, ξηρών καρπών, ψαριών και θαλασσινών, κρεατικών και προϊόντων ολικής άλεσης οδηγούν τον οποιοδήποτε σε βελτίωση των πνευματικών του επιδόσεων. Στον αντίποδα, η βρώση απλών υδατανθράκων, κρεατικών πλούσιων σε χοληστερίνη και σε τηγανιτή μορφή καθώς και η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει τις επιδόσεις. Ο εγκέφαλος αποτελεί το κέντρο της νοημοσύνης και των αισθημάτων μας. Και σίγουρα η διατροφή είναι ικανή να βελτιώσει στο μέγιστο τις επιδόσεις του σε συνδυασμό, βέβαια, με έναν ισορροπημένο τρόπο διαβίωσης.

Η Taste and Diet…

Χάστε σωστά τα κιλά σας,
με υγιεινή διατροφή
και με έτοιμα πιάτα
φρεσκομαγειρεμένα
στην πόρτα σας.

Mε γεύση και ευκολία.

δεν είναι δίαιτα...
είναι απόλαυση...

Βρείτε μας

  • Αθήνα, Λένορμαν 262 & Αντιγόνης 112

  • 210 64 64 550
    211 411 4611

  • info@tasteanddiet.gr

Newsletter

Ρωτήστε μας